Veelgestelde vragen

UW BESTELLING

1. Hoe online een publicatie bestellen?

Selecteer het boek dat u wenst te bestellen. U vindt de productfiche via de navigatie of de zoekmotor. Voeg de publicatie toe aan uw winkelwagentje door op 'Bestel' te klikken.

Als u verschillende titels wilt bestellen, kunt u verder rondkijken op de website door op 'Verder winkelen' te klikken. U kunt altijd teruggaan naar het winkelwagentje door de link 'Bekijk uw winkelwagentje' in het menu te volgen. Wenst u meerdere exemplaren van één titel te bestellen? In uw winkelwagentje kunt u het aantal exemplaren preciseren. Klik op 'Bestellen'.

Meld u aan. Bent u reeds klant bij ASP en heeft u al een account? Vul uw klantennummer in het juiste veld in (u vindt uw klantennummer op een papieren factuur of in uw welkomstmail). Als u nog geen boeken bestelde bij ASP, moet u zich eerst registreren.

Nadat u ingelogd bent, krijgt u een samenvatting van uw bestelling te zien, met vermelding van het facturatie- en leveradres.

Klik op 'Bestelling beëindigen'. U ontvangt automatisch een bevestigingsmail.

2. Wat is de leveringstermijn?

Als de publicatie die u bestelde reeds verschenen en voorradig is, zal u uw bestelling normaal gezien ontvangen na ongeveer 5 werkdagen (indien het een Belgisch of Nederlands leveradres betreft). Verzending naar andere Europese landen duurt ongeveer 8 werkdagen, voor verzending naar landen buiten Europa moet u rekenen op zo'n 14 werkdagen. De bestellingen van publicaties die nog niet beschikbaar zijn, worden apart gehouden en op een latere datum uitgevoerd. De publicatie verschijnt dan op uw factuur met '0' als hoeveelheid.

3. Hoeveel bedragen de verzendingskosten?

Alle prijzen aangeduid op onze website zijn excl. verzendingskosten. De verzendingskosten van uw bestelling worden berekend in uw winkelwagentje. Ze zijn afhankelijk van de afstand tot het leveringsadres en het gewicht van uw bestelling.

4. Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?

Neen. Gelieve alle bestellingen te plaatsen via onze webshop of via info@aspeditions.be. Wenst u meer informatie? U kunt ons altijd bereiken op 02/289 26 56.

5. Ik heb mijn bestelling niet ontvangen. Wat moet ik doen?

De normale verwerkingstermijn van uw bestelling bedraagt ongeveer 5 werkdagen als het boek voorradig is en geleverd moet worden in België of Nederland. Als de publicatie (bij)gedrukt moet worden of de bestelling wordt buiten België of Nederland geleverd, kan dit langer zijn. Voor meer informatie kunt u onze klantendienst contacteren via 02/289 26 56 of mailen naar info@aspeditions.be.

6. Wat zijn de verkoopsvoorwaarden?

U kunt de algemene verkoopsvoorwaarden hier consulteren.

7. Hoe kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Zolang u nog niet op de knop ‘Bestellen beëindigen’ heeft geklikt in uw winkelwagentje kan u uw bestelling nog wijzigen. Om een publicatie te verwijderen, klikt u op het kruisje in de laatste kolom van uw winkelwagentje.

UW ACCOUNT

1. Hoe registreren?

Registreer via de knop 'Mijn account' in het menu of in het winkelwagentje. Kies uw profiel en vul het registratieformulier in.

2. Hoe kan ik inloggen?

2.1. Ik ben reeds klant bij ASP

Log in via de knop ‘Mijn account’ in het menu of in het winkelwagentje. Geef uw klantennummer in en klik op ‘Ok’. U vindt uw klantennummer op een papieren factuur of in uw welkomstmail.

2.2. Ik ben eigenaar van een boekhandel, een overheids- of non-profitorganisatie

U bent een Vlaamse boekhandeluitbater? Voor u hebben we een aparte procedure voorzien. Gelieve uw gegevens (firmanaam, adres en btw-nummer) door te sturen naar info@aspeditions.be. We maken dan een account aan. Toekomstige bestellingen kan u naar hetzelfde e-mailadres doorsturen.

U hebt een boekhandel in Nederland? Een selectie van onze titels wordt in Nederland vertegenwoordigd door uitgeverij Aspekt en kan besteld worden via CB (http://www.cb-logistics.nl). De andere titels kunnen rechtstreeks bij ons worden besteld. U kunt hiervoor een e-mail sturen naar info@aspeditions.be

2.3. Ik ben nog geen klant bij ASP

Registreer via de knop ‘Mijn account’ in het menu of in het winkelwagentje. Kies uw profiel uit de lijst.

3. Hoe kan ik de klantendienst contacteren?

De klantendienst is iedere dag bereikbaar van 9u tot 17u per telefoon op 02/289 26 56 of per e-mail via info@aspeditions.be

4. Ik heb een vraag in verband met een specifieke publicatie. Wie moet ik contacteren?

U kunt met elke vraag terecht bij onze klantendienst (02/289 26 56). Indien nodig, zal u doorgeschakeld worden naar de verantwoordelijke uitgever of een andere medewerker.

5. Ik wil mijn doctoraat publiceren bij ASP. Wat moet ik doen?

Wij bieden twee soorten doctoratenservice:

Geautomatiseerde service

Op www.mijndoctoraat.be kunt u zelf een prijs berekenen en uw pdf uploaden. Het proces (van opladen tot levering) duurt ongeveer een week en de minimumoplage is 10 exemplaren. Snel en goedkoop!

Persoonlijke service

Drukt u uw doctoraat liever met hulp van een van onze medewerkers? Contacteer ons via info@aspeditions.be en vermeld het aantal zwart-witpagina’s, kleurenpagina’s en een schatting van de oplage. Zo kunnen we meteen een vrijblijvende offerte voor u berekenen. Hierbij is er ook mogelijkheid tot wettelijke registratie, een ISBN, feedback op uw opmaak, een proefdruk en/of een persoonlijke cover gemaakt door een professionele graficus. Dit proces duurt ongeveer twee weken en de minimumoplage is 20 exemplaren.

Heeft u nog vragen? Contacteer ons via info@aspeditions.be of 02/274 06 96.

6. Algemene voorwaarden ASP nv

1. Elke bestelling is onderworpen aan deze algemene voorwaarden met uitsluiting van de eigen voorwaarden van de klant.

2. Onze prijzen zijn inclusief btw, exclusief verzendingskosten. Wij hebben het recht onze prijzen aan te passen indien er zich na de totstandkoming van de overeenkomst wijzigingen voordoen in de prijs van energie, grondstoffen, lonen of in één van de andere bestanddelen van onze kostprijs.

3. Elke factuur die door de klant-debiteur niet betaald is op de vervaldag levert van rechtswege een intrest van 1% per maand op, met als minimum de wettelijke interesten. Elke factuur die niet betaald is door de klant-debiteur op de vervaldag wordt van rechtswege en zonder ingebrekestelling, vanaf de tweede rappel telkens met 12,50 euro administratiekosten verhoogd als vergoeding voor de kosten die het gevolg zijn van de laattijdige betaling. Alle andere kosten door ASP gemaakt met het oog op incasso bij de klant-debiteur, zoals kosten voor aangetekende zendingen, verplaatsingskosten, deurwaarderskosten, advocatenkosten enzoverder, worden automatisch aangerekend en dienen door de klant-debiteur terugbetaald te worden.

4. De geleverde goederen blijven onze eigendom tot volledige betaling van de hoofdsom, interesten, kosten en belastingen. De risico’s zijn echter ten laste van de klant vanaf het verlaten van onze magazijnen.

5. Om geldig te zijn, dienen klachten bij ons schriftelijk aan te komen: a) in geval van een klacht wegens niet-conformiteit, tot acht dagen na de levering van de goederen, b) in geval van verborgen gebreken, acht dagen na de ontdekking van dit gebrek en ten laatste zes maanden na de levering. Het indienen van een klacht ontheft de klant niet van zijn betalingsverplichtingen. Geen enkel product mag worden teruggestuurd, zonder ons voorafgaande akkoord. Onze waarborg beperkt zich in ieder geval tot vervanging van de zaak en indien dit niet mogelijk is, tot teruggave van de prijs.

6. Elke annulering van de bestelling door de klant dient schriftelijk te gebeuren. In dergelijk geval is de klant een forfaitaire vergoeding van 40 % van het gefactureerde bedrag verschuldigd.

7. De aankoop van een abonnementsgebonden of periodiek tijdschrift houdt voor de klant de verplichting in om gedurende ten minste één jaar op het abonnement in te tekenen. In geval van aankoop tijdens het jaar zullen de reeds verschenen nummers, indien nog beschikbaar, toegestuurd worden. Het abonnement wordt automatisch verlengd tegen de op dat ogenblik geldende prijs, behoudens schriftelijke opzegging voor 1 december van het lopende jaar voor het volgend jaar. Elk product kan bestaan uit verschillende elementen die in voorkomend geval afzonderlijk kunnen worden gefactureerd.

8. Elk geschil met betrekking tot het afsluiten, de geldigheid, de interpretatie of de uitvoering van deze overeenkomst wordt beheerst door het Belgisch recht en behoort tot de uitsluitende bevoegdheid van de rechtbank te Brussel.

9. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn enkel mogelijk na onze uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

Onze nieuwsbrief

Onderaan de startpagina kunt u zich inschrijven op de nieuwsbrief. Om er zeker van te zijn dat u enkel de nieuwsbrieven ontvangt die aansluiten bij uw interesses, vragen wij om uw interesses aan te duiden in het formulier.

U hebt het antwoord op uw vraag niet gevonden? Contacteer onze klantendienst.